wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Fysiotherapie & Manuele therapie 'De Reef'


Fysiotherapie2.jpg

Fysiotherapie

Onze fysiotherapeuten zijn deskundig op het gebied van het gehele bewegingsapparaat. Zij adviseren, begeleiden en behandelen uw lichamelijke aandoeningen, zoals pijnklachten of beperkingen in het bewegingsapparaat. Ook zijn zij deskundig in het begeleiden van uw revalidatie na een operatie, ongeval of blessure.

Manuele therapie2.jpg

Manuele therapie

Manueel therapie is een specialisatie van fysiotherapie. Het is gericht om klachten te behandelen aan gewrichten en wervelkolom. Tevens biedt dit oplossing voor complexe klachten.

Medische trainingstherapie & Revalidatie2

Medische trainingstherapie & revalidatie

In onze goed geoutilleerde oefenzaal werken wij met u aan uw herstel. 

Nieuws

Weer naar buiten!

Zodra de temperatuur weer boven de 10 graden komt en er een heerlijk zonnetje te zien is, dan gaan we naar buiten! Natuurlijk zijn er de ‘Bever’-buitenmensen die door ‘weer en wind’ hun dagelijkse portie beweging pakken, maar gaan we in de winter allemaal zo graag naar buiten? De lente! Een goed moment om onze fysieke conditie weer op peil te krijgen. Heerlijk fietsen, wandelen in het bos of aan het strand. Wist u dat de Gezondheidsraad vorig jaar (aug. ’17) een ‘Beweegrichtlijn’ heeft uitgebracht? U vraagt zich nu natuurlijk af wat dat dan is: een beweegrichtlijn is. Waarschijnlijk denkt u ook ‘ik beweeg de hele dag al. Voldoet dat dan niet?’. Maar 45 % van de kinderen, volwassenen en ouderen haalt de nieuwe richtlijn! Wat houdt die richtlijn dan in? Voor volwassenen en ouderen betekent dit: 150 minuten per week matig intensieve inspanning, zoals fietsen en wandelen, verspreid over diverse dagen. Hoe meer, hoe beter! Ook twee keer per week spier- en botversterkende activiteiten zijn daarbij belangrijk. Voor ouderen geldt dat zij voordeel hebben bij balansoefeningen. En: voorkom veel stilzitten! Kinderen, 4-18 jaar, meer laten buitenspelen en sporten zodat ze een uur per dag bewegen. In deze leeftijd zijn spier- en botversterkende oefeningen drie keer per week belangrijk. Dus hup! Net als de koetjes huppelend naar buiten. Grassprietjes onder de voeten, zand tussen de tenen en niet alleen in de lente en zomer, maar als een echt ‘Bever-mens’ het hele jaar door! Succes en mocht je vragen hebben, aarzel ons niet te vragen naar oefeningen of tips!